Illustration över kursens process för innovationsledning

”Innovationsledare med framtidsfokus” för en hållbar framtid

Jag älskar att lära mig nya saker, kunna relatera det nya till det jag redan kan och dela med mig av det. Nu har jag “Innovationsledare med framtidsfokus” i ryggsäcken och har hittat en mängd svar som kommer hjälpa mig i nästa projekt som designledare, förändringsledare, tjänstedesigner eller innovationsledare.

Hur vi genom fokus på vår omvärld, kundanalys och koll på våra egna styrkor och förmågor, kan skapa den strategi för innovation som ger svaret på hur vi ska förhålla oss till alla idéer. Så spännande!

Vill du att jag ska komma till er och prata om det? Hör av dig.

Illustration över den innovativa process som kursen använde

“Kunden i centrum” är numera självklart i många organisationer, men också svårt i praktiken när omvärlden och kundernas behov ändras hela tiden. Här ser jag att designvärlden/CX och industrin (med sin teknikbakgrund) har mycket att vinna på att väva samman ramverk för att utforska framtider och inkludera kollegor, kunder och andra i samskapandet så vi kan forma en hållbar framtid tillsammans, i linje med verksamhetens strategi och mål.

Kursen har gett mig konkreta metoder och mängder med nya modeller för hur vi kan visualisera våra insikter, vår ambition och våra mål, som tar oss till den hållbara framtiden vi vill skapa.

Kursen gavs av Kairos Future ”Innovationsledare med framtidsfokus”.